torsdag 15. mars 2012

HIMMELSK # 76

4987378325_b77095bd20_b[1]Fikk dere tatt månebilder forrige uke? Jeg fikk ikke gjort det. Her var det overskyet og regnet, så det ble litt vanskelig. Ja, slik er det når man bor i Bergen!! Men jeg er likevel veldig glad i byen min og jeg blir aldri lei av å finne nye steder å ta bilder fra. I løpet av våren har jeg planer om å få tatt meg noen fototurer rundt omkring i sentrum. Kanskje det blir bilder jeg kan bruke her på himmelsk!

Til neste uke tenkte jeg at dere kanskje kunne vise himmelske bilder fra der dere bor. Et kjennemerke for byen, utsikt hele landet kan misunne dere eller en ukjent side fra stedet du bor på?? Dette er helt frivillig - “Himmelsk” skal egentlig være helt oppgavefri, bortsett fra at det må være en bit av himmelen med på bildet, men jeg tenke at om dere var litt tom for ideer, så kunne dette gi litt inspirasjon?N_3_thumb[3][1]

Tror ikke det er mange staturer i Bergen jeg ikke har tatt bilde av. Blant alle statuene i hele byen, er dette min favoritt. Kunstneren er Arne Mælnad og den har navnet “Livet, leiken og draumane”. På bildet mitt kan dere bare se et lite utsnitt av statuen. Den er ganske stor, så det er vanskelig å få et fint bilde av hele statuen. Jeg er så fascinert av dette kunstverket og kan ikke se meg mett på den. Jeg har ikke tall på alle gangene jeg har vært nede i Solheimsviken for å ta bilder av den. Dette er den samme statuen jeg bruker i “Himmelsk” logoen…Logo himmelsk




25 kommentarer:

Rimkogeren sa...

Fantastisk. De må kunne deltage i højdespring ved det kommende OL.
God weekend :-)

Hegeslilleboble sa...

Kjempestilig bilde!!!

Ege Denne sa...

Budskapet bak den skulpturen er utrolig bra :) Flott bilde :)

Laura sa...

a beautiful skyward sculpture Petunia!

berit.. sa...

jeg synes byvandringene dine er kjempeflotte.. har aldri vært i Bergen så dette er virkelig supert !

Ideen for neste uke er topp ! så kan må få se litt mer enn bare himmel : )

ha en fin helg.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Kan jeg få annonsere litt!
Det blir Blogger1s Sunday Walk; Spring 15. April.
Mer info på http://viltogvakkert.blogspot.com/2012/03/varens-bloggers-sunday-walk.html

Alle er velkomne til å være med!

Beste turhilsen Bjørg Nina

Erik Semlan sa...

Jag förstår att du gillar statyn.
Det ser verkligen ut som de leker och jag gillar farten i skulpturen.
Härligt att se.
Kul att se ditt fina foto så här och inte bara på "Himmelsk-logon" din.
(Den är också snygg.)

TorAa sa...

Jeg er virkelig med deg - dette er virkelig livsbejaende - og et utrolig bra bilde - det skal du ha:-)

Inge sa...

Rigtig flot og himmelsk billede, og en god ide til næste uge, jeg glæder mig til at vise et kendetegn fra min by.
God weekend.

Pia sa...

Fantastisk bilde!!! Jeg vil og til Bergen og ta bilde ...
Han en himmelsk torsdag :)
Pia

Rejen sa...

Skøn statue og jeg må se om jeg kan finde noget der kendetegner min by..;-D

Birgitte sa...

Dejlig statue og så ser det ud til at vi får en opgave mere ;-)

Berit sa...

Statuer finner ihvertfall ikke på noe tull når de skal fotograferes! Foto-prosjektet ditt høres artig ut; med kamera på tur ser man ofte litt andre ting enn man ellers ville gjort.

naturglede/Randi Lind sa...

Den statuen er bare så vakker. Her var det fin måne,men den kom gjerne opp over skogen i det jeg skulle sove. Jeg prøvde en kveld,men det ble ikke noe videre kan man si.

Ønsker deg en flotters vårhelg.

Med kjæleik til livet sa...

kor kult bilde ...

monikasmil

Pia sa...

Det bliver spændende at se alle bidrag i næste uge. vores by er meget lille, men vi har masser af natur

Bjørn-Erik sa...

Flott bilde fra en morsom vinkel. Finnes sikkert en hel masse bilder av samme motivet, men sansynligvis ikke så mange fra den vinkelen du har valgt. Pent :)

Gillisbloggen sa...

Fantastisk fint bilde,har vert mye i Bergen men har ikke sett denne skulpturen.Den må eg sjå etter til sommeren
God helg til deg.:)))

NatureFootstep sa...

de vill till himmlen. Det ser man ju. :)

Mariane sa...

Et fantastisk godt billede - det viser et specielt lys og man føler at de stræber efter himmelen. Jeg håber du får en god weekend.

Gunilla sa...

På språng mot himmelen...

Jag tog ett foto på min veranda idag när jag kom hem från arbetet. Ängeln värms av solljuset.

Gunsside sa...

Skekkelig stilig, flott statue ;)
Ha en flott helg.

Mona sa...

Vilken fin skulptur! Jag är avundsjuk på alla min skulpturer ni har i Bergen. Gillar din vinkel och komposition jättemycket.

Melusine sa...

Ingen månebilder, dessverre, men fra Bergen ble det da noen bilder :)

Et godt bilde du viser her av "Livet, leiken og draumane" :)

iphone 4 reparation sa...

Super gode billeder :)


Hilsen

Lotte
iphone reparation
http://iphonereparationer.dk/