torsdag 22. mars 2012

HIMMELSK # 77

4987378325_b77095bd20_b[1]Hei igjen!! Nok en torsdag med himmelsk er servert og denne gangen håpet jeg at dere ville vise meg bilder fra der dere bor. Det skal bli spennende å se hva dere vil vise oss.  Selv om jeg ikke er flinkt til å kommentere hos dere for tiden, så titter jeg innom hver blogg…

Disse “oppgave” jeg av og til gir her på “Himmelsk” er frivillig – bare bildet ditt inneholder noe med himmelen på, så er jeg fornøyd. Til neste uke tenkte jeg at dere kanskje kunne legge ut bilde av det dere liker best med himmelen; Skyer, sol, måne, stjernene, fargen, nordlyset.. Ja, det er bare til å kjenne etter hva dere liker best med himmelen:)

Bane

Bildet jeg har valgt å ta med denne uken, er fra min hjemby, Bergen. Bildet er tatt fra Ulriken, det høyeste av de syv fjellene som ligger rundt byen (643 moh). Opp på toppen her kan man ta Ulriksbanen, ja, om man da ikke heller velger å gå opp da! Det jeg liker best med min by, er at uansett hvor du oppholder deg eller bor her, så er det kort vei ut i naturen og opp på fjellet. Og som dere vet, det finnes ikke dårlig vær – bare dårlige klær, så det er ingen unnskyldning for å ikke komme seg ut!Logo himmelsk




29 kommentarer:

Inge sa...

Hvor er der smukt i Bergen.. Sikke en udsigt du har deroppe på toppen.
God ide med et valgfrit tema Petunia.

ITAF sa...

Eg ve' te' Bærgen, ve' te' Bærgen, me' de' samme... *litt hjemlengsel*

Flott bilde av vakre Bergen :-)

naturglede/Randi Lind sa...

Der har jeg vært! Men vi hadde ikke så fint vær den gangen. Jeg må nok tilbake en gang.Mine slektninger der borte er der stadig vekk og jeg ser bilder av toppen i all slags vær. Gøy å se det fra din kameravinkel.Klemsiklem og god helg!

Randi's Tanker sa...

For et himmelsk vakkert bilde!

Ålesund er byen i mitt hjerte, men jammen har Bergen en stor plass i hjertet mitt også. Synd det er så lenge siden jeg har vært der. Må snart ta meg en tur. Utsikten fra Fløyen og Utsikten er god nok grunn til å ta seg en tur!

Marit sa...

Flott utsikt. Har vært her en gang, for 25 år siden. Tror jaggu jeg må ta meg en tur til snart. :)

Hakrilas sa...

Det å reise til Bergen er min store drøm, og det har jeg kjempelyst til! Kjemepfine bilder, og kjempeflott utsikt!:)

Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld,og en kjempefin og god helg!:)

Laura sa...

wow! what a view!

Rejen sa...

Der er meget smukt i din by, sikke en udsigt der må være helt deroppe...;-D

Rejen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
HansHB sa...

Flott bilde fra Bergen! Regner vel med at du befinner deg i Trondheim til helga??
Uansett, - ha en flott kveld!

TorAa sa...

Ganske så luftig utsikt dette her.
Takk for at du fortsatt står på som du gjør.

PS. Visse som bruker Wordpress er det blitt umulig å kommentere etterhvert. Vet ikke hvorfor - men det er jo trist...

Bekka sa...

Vakre Bergen! Har aldri vært der oppe, men neste gang jeg besøker Bergen, skal jeg komme meg opp dit!
God helg :)

lise sa...

Fine, fine Ulriken!

Marit Johansson sa...

Vilken superhäftig bild, underbar utsikt!

Gillisbloggen sa...

Bergen er en fin by ,så fint bilde du har tatt.Tar meg sikkert en tur til sommeren med båten.
Ha en fin uke ;)))

Lisbet / *LLL og Co.* sa...

Fantastisk smuk udsigt over Bergen... :-)
*SMIL* fra Lisbet

Gunsside sa...

Flott bilde fra Ulriken - og for en utsikt over byen
Ha en fin helg Petunia ;))

Erik Semlan sa...

Vilken fantastisk vy, vilken utsikt.
Hisnande vackert!
Trevlig weekend.

Birgitte sa...

Det ender da med at vi bliver nød til at tage til Bergen, det ser ud til at være en skøn by :-)

Kamuflirt sa...

Meget smukt :-)

Linn sa...

Nydelige Bergen!

Ege Denne sa...

Jeg kommer til å savne Bergen ja :)

Leonora sa...

Jeg hadde tenkt å vise Mjøsa og blå himmel, fra der jeg bor slik du sier. Men så ble det et helt annerledes bilde enn det jeg hadde tenkt :-) God helg Petunia!

Melusine sa...

Jeg liker godt oversiktsbilder fra Bergen, og dette var spesielt bra!
Så klare farger og utsikten er jo bare helt fantastisk :)

sigrid sa...

SÅ vakkert bilete du viser.

Kjekt du held Himmelsk gåande..

klem

Mona sa...

Bergen verkar vara en väldigt vacker stad. Underbart att ha naturen och fjället så nära. Önskar dig en fortsatt fin weekend!

living room ideas sa...

HI
Petunia
i would like to say thank you about this cool post, and this idea very helpful to me and nice article
Thank You

Irene sa...

Skikkelig på etterskudd hilser jeg raskt innom. Flott tema, men dessverre så hadde jeg allerede lastet opp bilder da jeg så oppgaven. Utrolig mange flott bilder i HIMMELSK, takker så mye for at du holder det i gang!

Klem I:)

Irene sa...

Og så glemte jeg å si at utsiktsbildet ditt er fantastisk flott! (Har vært der jeg også, og været var faktisk like fint).