søndag 18. mars 2012

Sannheten kommer alltid for en dag…

Dette er ikke noe lett innlegg å skrive… Jeg har forsøkt å knote ned noe i en times tid nå, men uansett hvordan jeg skriver det, så formilder det ikke det som har skjedd. For ja, det har hendt noe leit…

Jeg liker Liverpool og at jeg har valgt å dele livet med en som hater dem, gjør ikke denne saken bedre. Min mann liker Stoke han, et tidligere tegneserielag som utrolig nok har overlevd flere sesonger i Premie League. I dag møttes de to lagene til kvartfinale i FA- cup og for første (og forhåpentligvis siste) gang, heiet jeg på Stoke. Det ville da nemlig bli så mye lettere å fortelle min mann hva jeg hadde gjort. Dessverre var ikke lykken på min side denne gangen, så nå må jeg til pers og fortelle det hele. Jeg poster dette innlegget, går meg en lang tur og sender gubben en sms og ber han lese bloggen… For dette har skjedd;Heia Stoke!

P1080060I formiddag da jeg holdt på å styre og rydde på kjøkkenet, kom jeg ved et uhell (kors på halsen, det var et uhell) til å dra med meg Stoke-kruset hans ut fra skapet da jeg skulle hente noe annet. Før jeg rakk å gripe det, smalt det i gulvet og gikk i stykker. Dette var kruset over alle krus – et Stoke klenodium som han har hatt siden han var en liten snottunge. Det hjelper ikke å unnskylde seg med at det var gammel og skjørt og burde tåle å falle ca 20- 30 cm uten gå i knas. Vel, jeg stod der noen sekunder helt lammet og lurte på om jeg skulle rope på han, men kom på at lagene skulle spille litt senere og det måtte jo gå an å håpe på at Stoke, bokstavelig talt, kom til å knuse Liverpool??? (Dessuten synes jeg å huske at min mann for en stund siden sa at de fotballkrusene vi hadde, burde stå et sted som var litt mer sikkert enn i skapet med så mye annet rot…)

Hellet var som sagt, ikke på min side i dag. Liverpool vant 2-1 og kruset står nå innerst i skapet og bare venter på at sannheten skal komme for en dag, for det gjør den alltid…Stoke krus ønskes kjøpt!!

Så om noen av dere har et ekstra Stoke- krus make til det på bildet over her og som dere med glede vil selge og sende til meg,så gi meg et hint da… Ellers blir det nok kokos på meg….Kokos!

For ordens skyld; Bildene av min mann og jeg er tatt for noen år siden. Jeg tror ikke stemningen er så god etter at dette er lest av gubben… Nå tar jeg Jølle med meg og går en tur og håper på at jeg får komme hjem igjen i natt..

Smilefjes som blunker

25 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Oj... Så uheldig du var da :(
Jeg ønsker og håper din mann klarer å skjønne at dette VAR et uhell og at det mest sannsynlig går ann å få fatt på et nytt...
Han blir sikkert dritsur først, men når han kommer til seg selv, så tilgir han deg selvfølgelig :)))
Han ser da så skjønn og forståelsesfull ut på bildet :)))

Det ordner seg alltid for snille jenter, hus alltid det :)))

Klem Heidi

Koselig koselig sa...

Huff så kjedelig da Petunia. Jeg håper dere finner et nytt krus. Huff huff huff :(

Håper mannen din ikke gir deg for mye kokos da?! klem!

Helene og Henriette sa...

hahahaha :) håper det ordner seg!

tvi tvi"!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Skikkelig kjedelig dette, ja, men jeg håper og tror din mann er en fornuftig kar som skjønner at dette var et uhell.

Klem.

Bare lille elin sa...

Auda! Den var ikke god å komme seg bort fra..

sigrid sa...

Har diverre ikkje noko krus å sende til deg. Og du bor nok for langt unna til at eg kan by deg ei seng i natt..
Så kryssar fingrane for at du har fått kome i hus igjen!

klem :-)

Trollmora sa...

huff...... nå kjenner jeg at jeg er spent på fortsettelsen.....

Bente Knutsen sa...

Uff da så uheldig du var! Håper noen har et nytt krus et steds.
Men tror du ikke det går bra?
Venter på fotsettelsen....

Marit sa...

Vil bare si: Heia Liverpool! Ikke rart kruset ramla ned - var jo en mening i det :) Neida, tull og tøys!

Veldig synd med kruset - håper virkelig du får tak på ett nytt! Store "gutter" er svake for slike minner, og ja, jeg snakker av erfaring. Bor med en sportsidiot!

Kathrine 'Glimt' sa...

uff da... kommer for alltid til å se etter slitne Stoke-krus på loppis nå - og tenke på dere !

xxx

ITAF sa...

Au, au, au, så uheldig - og veldig kjedelig! Vi har vel alle noen slike klenodier av noen skatter som føles uerstattelige...

Han blir sikkert lei seg, men tipper han setter større pris på madammen sin enn dette minnet i form av et krus :-)

Malys krok sa...

Dette var virkelig synd da! Håper virkelig ikke du blir uteligger i natt! Hadde jeg bare hatt et slikt krus...! -Margit-

Turid sa...

Må si æ føler med han - har nettopp opplevd noe lignende - kjæresten og æ har nemlig hver sitt faste vinglass , som to av jentene våre har malt til oss - mitt klarte kjæresten å knuse da ha skulle sette det på plass (i vinduskarmen) - bak gardin ...de vaskes ikke etter hver bruk , det må kanskje å sies at de drikkes ikke av hver dag heller....men , men gjordt er gjordt - Han var minst like ulykkelig som du - skal nok få jentene til å male mæ et nytt vinglass , når de kommer hjem til påske . Det er jo bare en ting - tross alt ....å æ skal huske å kikke etter Stoke krus!!!Håper du er tatt i nåde igjen...

Birgitte sa...

Der var du nok uheldig, jeg kan desværre ikke hjælpe dig med et nyt krus,her i huset har vi mange krus med marine fartøjer, i alle afskygninger men ingen med fodbold ;-)
Nyd din gåtur med hunden ;-))

stallnilsen sa...

Huff, så trist at du skulle være så uheldig, men mannen din skjønner sikkert at det var et uhell, selv om han blir lei sæ, håper du får tak i et nytt krus, ha en fin ny uke, hilsen Lisbeth;)

Elisabeth sa...

Så talande foton!!! Ha dé!

HansHB sa...

Så bra at du og jeg har samme klubb i England da!! Det liker jeg!

Wenche sa...

Oyoy, har en gubbe her hjemme som digger Liverpool...og nåde ja om noe skjer med klenodiumene han har....huff så uheldig...kanskje det er en internettside for stoke ??? Hvor du kan kjøpe krus ??

Håper det ikke blir for ille, herlige bilder forresten..:0)
Tvi tvi tvi...

Klem Wenche

naturglede/Randi Lind sa...

Men stakkars deg og kruset da! Håper virkelig noen kan redde deg og gi deg et de har stående. Du var jo uheldig. Har du et LIverpoolkrus kanskje? Du kan jo gi han ditt, om han vil ha kaffe, bare sånn for å være snill :)Lykke til :)

Home furniture sa...

Hello
Petunia
Thanks for putting up, very good stuff, It is pretty ideal for everyone.
Thank you!

Rimkogeren sa...

SHIIIIIIIT ;-C

Catherine sa...

Troede at nogen var død jeg med den overskriften!! Men- Helt ærlig alt dette "bråket" for et KRUS.. Sorry, men dette smilet hadde jeg bruk for..hahaha

TorAa sa...

Herlig story ....

Det blir nok Brann heretter;-)

Irene sa...

Haha, som jeg lo da jeg leste dette innlegget!!! Men egentlig burde jeg vel ikke det, for dette er jo virkelig en sørgelig historie :)

Håper at det er noen der ute som kan redde "husfreden", at dere finner et nytt krus!

Klem fra Irene

sbo sa...

thank you so much. fosbobetr good Archive