torsdag 27. september 2012

HIMMELSK # 104

4987378325_b77095bd20_b[1]God torsdags morgen! Jeg poster tidlig i dag for jeg vet har ikke helt oversikt over dagen og da er det beste å være føre var!  Her hos oss er høsten virkelig kommet og etter noen dager med tørt vær, så kommer høstfargene virkelig til sin rett! Jeg håper på å se mange høstbilder når jeg tar meg en runde rundt på bloggene deres senere i dag, men alle bilder med himmel på, er hjertelig velkommen til å delta…

Himmelsk 1bIngen høstfarger på bildet mitt, men et sikkert høsttegn er det. De siste dagene har fuglene begynt å besøke foringsplassen igjen og de titter inn vinduet og “maser” på meg om at det er på tide at jeg finner frem godsakene. Etter noen netter med temperaturen ned mot null grader og dager med en kald trekk i luften, kan man jo forstå dem. De skal spise mye nå for å ha litt å gå på gjennom vinteren. Og jeg er ikke vanskelig å be!! Nå henger det meiseboller, kokusnøtt med godsaker i, solsikkefrø og annet godt utenfor stuevinduet mitt! På bildet kan dere se en spettmeis som er en flittig gjest om dagene…

21 kommentarer:

Anne sa...

Denne var fin fin Petuniavennen. Selv synes jeg fugler er vanskelig å fange i kameralinsa, de er ikke akkurat i ro de skapningene :-)

Et høytrykk ligger stødig over Trøndelag om dagen, og det gir oss det vakreste høstvær. Kjæringa her har fridag og det spørs!! om det ikke ligger an for en kveldstur i lav høstsol.

Varm klem på vei over fjellene til deg.

Marianne sa...

Herlig liten kar du har her, Petunia! Flott bilde!
Er litt i tvil om hva det er?
Takk for at du minner meg på fuglematen. Det er større mulighet for å fange dem på minnebrikka da. ;)

Toril sa...

Det var et kjempefint og nydelig bilde! Hvilket blinkskudd du viser oss!:)

Ønsker deg en kjempefin torsdag!:)

Mandy Lou sa...

Herlig å se disse små skjønne skapningene kose seg med godsakene man legger ut. Bildet var nå skikkelig stilig også.

Leonora sa...

Flott bilde! Ingen høstfarger hos meg heller, jeg holder meg inne med bihulebetennelse så kamera får hvile. Ser at fuglene begynner å sjekke fatene her også. De får vel vente til frosten kommer før de får noe her tror jeg :-) Ikke for det, det er jo null om natten nå så frost er vel ikke langt unna... God helg til deg!

HansHB sa...

Herlig bilde, - flott til temaet ditt!
Her er det begynt å vises på trær og busker at høsten har kommet. Innlegget mitt er fra ca 700moh. Der var fargene tydeligere!
Ha en super, himmelsk aften. Pass dere for Hødd!!

Laura sa...

magnificent photo Petunia!

Steffi sa...

Flott bilde,Petunia!

nattsyrransphoto sa...

Underbart fångad bild på pippin!!! Trevlig helg =)

Annemor sa...

Nydelig bilde
Og takk for vertskap :-)
Ha en fin kveld.Mormor

Irene sa...

Nydelig bilde, som alltid! Tviler ikke på at både de med pels og de med fjær får utmerket stell hos deg!

Ønsker deg en finfin helg!

Irene

Husbilen-Ellen sa...

Kanonfint foto!!/Elisabeth

Mandelhjärta sa...

Småfugler er koselige gjester i hagen! Fint bilde! :)
I Sverige heter denne fuglen "Nötväcka", på norsk "Spettmeis".

Gemma Wiseman sa...

This dear little character looks as if he is getting a gym workout! Great photo!

Gunsside sa...

Nydelig, og da er vi på vei mot den årstiden igjen ...
Ha en fin uke ;))

Magical Mystical Teacher sa...

Lovely little bird "pasted" against the sky!

et lite ØYEBLIKK sa...

Flott bilde av spettmeisen,- og en fin påminnelse om at det er tid for å fylle på foringsplassene!
Ha en riktig fin helg:)

Tina´s PicStory sa...

great shot! thanks for hosting :)

Melusine sa...

Like greit å være føre var :)
Bildene mine er fra denne uken og følgelig høst, selv om fargene ikke er som vi gjerne tenker på i denne årstiden. Likevel, et høsttegn er det (som med ditt flotte bilde) at solen står så lavt.

God helg!

HildeS sa...

Så slenger jeg innom igjen denne helga. Ønsker deg en fin fin uke!

ICM sa...

The Packers have lots of owners nobody knows instead of one owner who doesn't know squat Packer and movers delhi