torsdag 1. november 2012

HIMMELSK # 109

4987378325_b77095bd20_b[1]Snøen kom som den var lovet (les forrige ukes Himmelske innlegg) og vi har hatt en uke med vinter i regnbyen! Jeg nektet å ta bilde av dette (les elendigheten) siden jeg slett ikke hadde bestilt noen snø i oktober. Det er alt for tidlig spør du meg. Jeg er fortsatt i høstmodus og har tenkt å kose meg med den noen uker til. Helst til nærmere jul…       

Jeg foreslår en ny regel; Snøen får ikke lov til komme før alle bladene på trærne har falt av…

Himmelsk 109 hos PetuniaLangevann, et lite tjern ikke så langt fra her jeg bor. Ligger i enden av et lite dalføre og selv om det er lett adkomst til stedet og det slett ikke er langt å gå, er det mistenkelig lite besøkt. Her har jeg faktisk bare truffet på en person, en gang for noen år siden og han var en nabo!!  Jeg liker slike steder der jeg føler at jeg har naturen bitte litt for meg selv.

21 kommentarer:

Madame sa...

Hvor er det dog smukt, Petunia - jeg håber, du kan forblive i høstmodus lige til jul :-)

HansHB sa...

Er 100% enig. La høsten være i fred, kong Vinter!

Nydelig bilde du legger ut!
Ha en super og høstlig torsdag!

Annemor sa...

Nydelig, Istemmer forslaget om at vinteren lar høsten i fred, en stund til.
Mormor

Ingvill sa...

Hei! Flott bilde av en deilig høst:O) Ha en deilig tid i høstmodus:O)

Mia Folkmann sa...

Jeg kan sagtens forstå dig. Sne hører sig til i vintermånederne, og det er ikke før til december. Så altså!

Men hvor ER dit billede smukt... :-)

Mandelhjärta sa...

Fin speiling i bildet ditt! :)
Ha en fin dag!

Leonora sa...

Hehe, det er godt vi er forskjellige. Jeg er sur fordi snøen vi fikk smelter bort. Du må gjerne komme og hente varmegradene vi har, jeg overtar med glede ca minus 10 og fin hvit snø :-) Flott Himmelsk bilde! Og uansett vær så får du ha en strålende helg.

Mandy Lou sa...

En kan jo undre seg over at det ikke strømmer folk til en slik nydelig plass. Men godt for deg. Ikke samme stasen å gå langs vakre høsttjern når "alle andre" er der og gjør det samme. :)
Enig med deg i den snøregelen.

Magical Mystical Teacher sa...

What a spellbinding reflection in your photo!

amo sin blogg sa...

For eit fantastisk bilde du har .
Dette vil eg kalle skikkeleg himmelsk :)

Helsing Anne-Mari

naturglede/Randi Lind sa...

Vakkert bilde igjen fra deg! Håper også vinteren venter litt. Ønsker deg en god helg uten snø!

Catherine sa...

Veldig fint billede :) Jeg vil sige tak til dem som kommenteret hos meg i forrige uge, har været sygehus og først hjemme nu.. så jeg vil komme forbi snarest :D

God 1 november

Liva`s sa...

Nydelig høstbilde ! Er veldig glad i høsten men når bladene er kommet på bakken synes jeg det er godt at vi får snø - det gjør det mye lysere ute og så kan man finne frem skiene :-) så vet ikke helt om jeg skriver under på at ingen snø før jul ;-D Vi må bare nyte hver årstid !

Mama Zen sa...

Gorgeous shot!

Marianne sa...

Nydelig bilde, Petunia!
Godt å se på! :)

Haverose sa...

Så smukt den blå blå sø indrammes af bjerge og søbred :-) Virkelig vidunderligt motiv!

Gemma Wiseman sa...

Stunning reflectiona nd light in this beautiful scene!

Pia sa...

Utrolig vakkert - som alltid :)

AmitAag sa...

Lovely images! Thank you for hosting, Petunia!

Laura sa...

beautiful Petunia...thank you as always for hosting.

Erik Semlan sa...

Härligt foto, ser skönt ut. :-)
Kan hålla med dig, snön kan gärna vänta lite...
Fann något ovanligt bland trädgrenarna under en promenad. Finns det trädfiske? ;-)