torsdag 13. desember 2012

HIMMELSK # 115

4987378325_b77095bd20_b[1]Velkommen til ”Himmelsk”! Jeg må bare få uttrykke min største irritasjon og si at jeg synes ikke at vinter er noe himmelsk. Her har det vært kaldt i uker nå og vi har fått mer enn nok av snø i tillegg. Jeg tror jeg vet hvorfor jeg ikke liker denne årstiden. Det er Bergen kommune sin manglende evne til å holde veiene kjørbare. Til og med de største innfartsårene rundt sentrum, klarer de ikke å brøyte når det trengs som verst. Opp hit hvor jeg bor, kom ikke brøytebilen før sen ettermiddag i går og til og med en privat person med traktor, som er leid inn for å brøyte alle sideveiene i boligfeltet, var her før kommunen. Lurer på om det er like ille i resten av landet og i våre naboland?

Storm.no meldte snøbyger i ytre strøk i går og yr.no var vel også innom at det kanskje, muligens kunne komme snø… Men det som lavet ned i går natt, på morgenkvisten og i formiddagen, kan vel neppe kalles byger? Min oppfordring til brøytemannskapet, er å la værmelding være værmelding og heller ta en titt ut av vinduet! Nå får vi se hvordan denne torsdags morgenen blir.. Det snør som bare det, men klok av skade, skal jeg i dag bruke Apostlenes hester!

Puh! Det var godt å få det sagt Smilefjes som blunker

Himmelsk 115

Norge, mitt vinterland? Neppe! Snøen kan holde seg på fjellet der den hører hjemme! Men jeg er også dessverre av dem som vil ha i pose og sekk og sier gjerne ja til hvit jul, så nå kan det bare ligge frem mot julaften. Derimot bor jeg i Bergen, så oddsene er vel ikke så gode for det!

12 kommentarer:

Anne sa...

God morgen snupp!! jasså det er dere som har fått snøvinteren, sukk... her er `bare` en voldsom kuldeperiode har vært lenge lenge, og en blir sliten av det også. Snø bare såvidt at det dekker jorda og gjør terrenget hvitt. Håper på bitte litt mer jeg da, og ikke fullt så kaldt vær, men værgudene kan vel ikke gjøre alle til langs sikkert.

Det nærmer seg jul gitt!! Livet takes veldig med ro her hos meg. Jeg rekker ikke alt allikevel og nekter og la meg stresse opp, ikke gidder jeg være helt utslitt når jule koammer heller. Jeg har undret, har det noe med alder å gjøre?? æsj, den tanken føles ike god heller, men men og pytt pytt.

Håper du har kjempekjekke førjulsdager du også A. Masse gode klemmer fra meg til deg på selveste Lucisadagen :-)

Mandy Lou sa...

Haha, så Petunia liker heller ikke snø nei. Midt i kuldeperioden her fikk vi to dager med mildvær og snøfall. Og jeg hater sånt vær. Godt å se det er tilbake til 13 minus igjen i dag. Tihi! Det er visst ingen mellomting. ;)
Ønsker deg fine førjulsdager!

Tina´s PicStory sa...

wonderful pic! thanx for hosting ♥

Leonora sa...

Vet du, jeg skjønner godt at du ikke liker vinter hvis kommunen ikke måker. Her er de veldig flinke til det, og både gang/sykkelveier og kjøreveier er ryddige på null komma niks etter snøfall. Vi har jo gårdsplass å måke, men det har vi satt vekk til en flink traktormann - så alt vi gjør er å nyte snøen :-) Og kulda gir så fine fotomotiver at jeg klarer ikke å la være å like den også :-) Åh jeg vet, skikkelig kvalmt positivt hehe. Vi krysser fingre for en tidlig og varm vår neste år Petunia! Koselig bilde da! God helg :-)

Catherine sa...

At det er vinter her i byen (Aalborg - dk), hvert eneste år.. kommer bag på alle. Og inde i selve centrum er det ille glatt! Men at bo her udenfor byen, HIMMELSK siger jeg med naturen lige udenfor døren, og så spiller det ingen rolle om brøytebilen ikke har været her endnu :D

Laura sa...

Here, where we usually have a blanket of snow well established by now, we've only had to storms and the snow melted by the next day. It is only cold enough for frost in the mornings and that also melts by mid day... I love the snow, not the cold, but the beauty of the snow, like in your lovely photo. Our plows are pretty good in our town about keeping the main roads clear, but slow in our little village to get to residential streets.

Refleksjon på livsvegen sa...

Er ikkje spesielt glad i snøen eg heller..
Men borna vert glade :-)

Takk for at du samlar oss!

Adventsklem

Steffi sa...

Wonderful picture,Petunia!

Grete sa...

I pose og sekk ja :) jeg vil gjerne ha snø om vinteren, men helst ikke på veien....hihi la inne bonusbilde til deg i dag så du har noe å drømme om :)

renate sa...

hei kjære du:) synes bloggen din er så bra! legger deg til på listen min over gode blogger ( legger med link her!) kom gjerne innom og link til blogg du synes er bra! leser deg innimellom og hver gang jeg titter innom så blir jeg så glad! Håper du har en fin førjulstid. og jeg som du- digger ikke snøen akkurat! god førjulstid til deg og dine! mvh Renate

http://www.thegrandproject.blogspot.no/p/where-i-find-my.html

Melusine sa...

Det er kaldt. Det er vanskelig å komme seg frem. Men himmelske landskap trylles frem og pga det klarer jeg å holde irritasjonen noenlunde i sjakk :)

God helg, Petunia!

Anonym sa...

John Elway Nike Jersey

Another method widely use is specialized collar that emits an odor (usually citronella) when the dog barks In these instances, the company is wasting time and money and confusing the majority of the employees If someone you love is dying, be grateful for the time you had with them The best stones, however, are found in Columbia, South America

Peyton Manning Elite Jersey

You might make a little less profit per-sale, but if you make 50 more sales per month, you will end up making more!6 Others like the lightweight polyester styles that have a mesh feel to achieve the same effect, keeping competitors cool under pressure1

Broncos John Elway Jersey