torsdag 24. januar 2013

HIMMELSK # 121

4987378325_b77095bd20_b[1]God torsdag folkens! Nytt himmelsk innlegg og her er det bare til å henge seg på om du vil være med. Det eneste jeg ønsker er at bildet inneholder noe med himmel !

Torsdag er egentlig en litt rar dag og jeg har egentlig ikke noe forhold til den dagen. Det er akkurat som om det er en dag man bare har puttet på for å få litt avstand mellom helgene.. For om fredag kom etter onsdag (lillelørdag), så hadde jo folk tatt langhelg hver eneste uke. Torsdag er en slik mellomdag som bare er der for å fylle opp en kvote… Det eneste positive jeg kan si om torsdagen, er at det er dagen før fredag! Ellers er det en helt ubetydelig dag… Hva synes du om torsdager?

Vi har det fortsatt kaldt her på berget.Ned mot 10 kalde blå er mye her på min kant, men snøen mangler og jeg skriver dette med små bokstaver så ingen ser det: “Nå som det har vært så fint vær og lave temperaturer i neste to uker, så kunne det godt ha kommet snø…. Jeg tenker litt på de fine skiturene jeg kunne ha fått med Jølle da”… Så i mangel av snø ute, tittet jeg litt i arkivet og fant et bilde tatt 21.januar 2011. Dette bildet vil jeg gjerne dele med dere denne uken:

s

Bildet er tatt ca klokken 10 om morgenen, mellom to skikkelige snøbyger, og lyset var helt merkelig. Nesten lilla. 

13 kommentarer:

Annemor sa...

Nydelig og fiolett vinterbilde.
Ha en fin dag. Mormor.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Torsdag er Tors dag, og mannen min heter Tore - så det er hans dag ;:OD)

Ellers så markedsfører jeg neste Blogger´s Sunday Walk denne gangen. Vil flere være med oss på tur - nesten helt uten forpliktelser? Det er bare å lage en post om turen og lenke til mitt kommentarfelt 7. april.
Gå mange turer i mellomtida også- og kom i form!
Go´tur!

Anki-itte sa...

Bilden är mycket vacker.

Norma Ruttan sa...

this looks more like a painting than photo. it's absolutely gorgeous!

Nette Cecilia sa...

väldigt vacker vinterbild ,härliga färger ,kram Nette

amo sin blogg sa...

Nydeleg bilde.
Utruleg fin farge.

Refleksjon på livsvegen sa...

Sorry eg masar..
Men du har ikkje emne Himmelsk på dette innlegget. Difor kjem det ikkje opp når eg trykkjer på Himmelsk symbolet på sida mi.
Berre eit lite tips ;-)

Flott bilete!!

mvh Sigrid

Marie sa...

Så fantastisk vakkert!

Leonora sa...

Her kommer jeg, sent men godt :-) Vakkert bilde du har idag, nydelig lys! Ønsker deg en herlig helg, med eller uten snø - hehe ikke lett å bli klok på hvordan du vil ha det :-)

Laura sa...

what a gorgeous photo Petunia!

Cassandra sa...

Tja, som heks så må jeg vel si at torsdager er viktige dager ;)
Fra gammelt av har det vært utrolig mye overtro forbundet med torsdager.
Men i vår moderne tid så er nok mye av det glemt, dessverre.

Anne (cornucopia) sa...

Beautiful photo!

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Så vakkert bilde du viser her!