torsdag 7. februar 2013

HIMMELSK # 123

4987378325_b77095bd20_b[1]Sol og fint kaldt vær i Bergen. Nesten ingen snø akkurat her som jeg bor, men jeg skal ikke mer enn et par kilometer opp i veien før jeg kan spenne langrennskiene på meg. Ja, ikke det at jeg har gjort det helt enda selv om jeg har flunkende nye ski, støvler og staver stående og venter. Kanskje det er det man skal bruke en torsdag på?

sol“Fager kveldsol smiler”! Bildet mitt denne gangen er tatt ved Hordamuseet med utsikt ut over Fanafjorden. Her kan man finne fine motiver både sommer og vinter.

23 kommentarer:

HansHB sa...

Et nydelig bilde! Dette ER himmelsk!

..og ellers "God morgen", du er usedvanlig tidlig ute i dag!
Det liker jeg!

Ha en super dag!

GAWO sa...

Godmorgen :)
Du bør absolutt finne fram skiene. Fine forhold i lysløypen på Totland hører jeg. For ikke å snakke om Kvamskogen. Og i tillegg har vi DEN helgen i vente.

Bilde ditt er nydelig. Og stedet du refererer til har jeg besøkt mange ganger. Trivelig der.

Steffi sa...

Wonderful photo,Petunia!

maj sa...

WOW for et utrolig vakkert bilde!!
Tenk å våkne til et slikt syn!!
Ønsker deg en fin dag:))
Klem

Linda sa...

Nydelig bilde, deilig morgenstemning!!

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Så vakkert, så vakkert det bildet du viser!

Leonora sa...

Virkelig nydelig bilde! Her står også flunkende ny skiutrustning og venter, hmm det tar visst litt tid å komme igang i år :-) God helg Petunia!

Karen sa...

Splendid!

Refleksjon på livsvegen sa...

Vakkert!!

Gemma Wiseman sa...

Wonderful light peeking over the landscape! Quiet and beautiful scene!

mAry-A sa...

Enda et blinkskudd fra deg :-) Så fint å få vist at vinteren kan være vakker og. God helg med eller uten ski!

Norma Ruttan sa...

stunning sky, worthy of framing and hung on a wall!
is that mist radiating from the water?

Laura sa...

such a magnificent view Petunia!

Ranten sa...

Hva kan jeg si? Himmel i hver dråpe! Og jeg tenker at det nok er helse i dem også :) Det er vakre dager i Bergen nå ja! Og er vi riktig heldig blir godværet med inn i helgen! Vi deler hos deg :)

naturglede/Randi Lind sa...

Noe så magiskt! Her har vi også hatt flotte solnedganger i vinterland etter at vi kom hjem. Jeg nyter hver eneste en fra mitt stuevindu. Ønsker deg en god helg,morsdag og fastelaven.

AmitAag sa...

Very beautiful capture, Petunia!
Thank you for hosting!

Joy sa...

Hello,

a wonderful photo, Petunia! This morning I discovered your Photo Challenge and now I'm there too!
Happy weekend and best wishes,
Joy

Siv- Gjendahl sa...

Fantastisk flott bilde !!

-Anette- sa...

For eit vakkert bilete!

-Anette- sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
-Anette- sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Gunsside sa...

Nydelig himmel hos deg Petunia :)

Suzanne Rye sa...

NYDELIG!