torsdag 21. februar 2013

HIMMELSK # 125

4987378325_b77095bd20_b[1]Velkommen til Himmelsk nummer 125! Ukene går jammen unna – syntes vi nettopp rundet Himmelsk nummer 100. Derimot er jeg er veldig glad for at  tiden går fort. Kong Vinter ser nemlig ikke ut til å ville slippe taket  her i Bergen! Jeg er så inderlig lei! Men været er det lite å gjøre noe med, så da muntrer jeg meg selv opp med et bilde fra i sommer. Minner er det ingen som kan ta fra en og skal jeg se veldig positivt på det, så er det jo egentlig bare snakk om uker før brodder og ullundertøy kan pakkes bort!

Himmelsk 125

Bildet er tatt en tidlig morgen på tur med Jølle. Myrdalsvannet, blikkstille i forgrunnen og Blåfjell troner i bakgrunnen. Akkurat slike øyeblikk som dette, når naturen er i ferd med å våkne, alt er  stille rundt en og man tror neste man er alene i hele verden.. Ja, slike øyeblikk, er minner man lever på gjennom hele vinteren!

17 kommentarer:

Liva`s sa...

Gomorgen Petunia :) Tidlig på han her også - sitter her med morgenkaffe og med silregn ute her i Bodøbyen - skjønner godt du lengter til vår og sommer og øyeblikk som på dette fine bildet ditt !

Ha en fin dag !

Liva`s sa...

Hei igjen - ja her i Bodø er det Børvasstindene som vi ser bak byen og her i sentrum er det stor byggeaktivitet - i front mot havet er det Rica som setter opp et megahotell med 17 etager og i tillegg bygges det nytt bibliotek og kulturhus midt i byen ;) Yuhuu !

Steffi sa...

Wow!Very beautiful landscape photo,Petunia!Thank you for sharing and have a nice day!

HansHB sa...

Utrolig flott bilde!
En fryd å starte dagen med et slikt syn!
Ha en super dag!

Tina´s PicStory sa...

what a great pic! love the blue :)

Birgitte sa...

Et rigtig flot billede og jeg forstår til fulde at du nyder freden der ;-)

Linda sa...

Ååååå så fint bilde, så fredfullt å vakkert!!
Ha en fin fin dag, god klem fra Linda :)

Leonora sa...

Hehe jeg må le litt jeg, så utrolig forskjellig vi oppfatter vinter :-) Håper du snart slipper unna ulla, og at dagene dine snart blir mer lik vårsesong. Kos deg med helgen iallefall Petunia - og bildet ditt er jo nydelig!

Laura sa...

so beautiful Petunia!

Norma Ruttan sa...

quite a beautiful sight! love the mist in the background!

GAWO sa...

Våren kommer den, men akkurat nå synes jeg det er helt greit med vinter. Skal jeg lengte til våren i februar blir ventetiden altfor lang. Men dagen etter 2. påskedag ... da er jeg helt klar for vår. :-)

Flott bilde du viser. Bilder fra M.dalen slår aldri feil.

amo sin blogg sa...

Det er eit nydeleg bilde du har lagt ut. Så utruleg klare fargar.
Takk for den flotte Himmelske daten kvar veke ;)
Ha ein fin kveld.
Anne-Mari

Gemma Wiseman sa...

Your waking world of mist and water and sky is so very beautiful!

Ranten sa...

Vakkert bilde du har tatt! Ja det har virkelig vært vakkert noen dager nå og enda bedre skal det bli til helgen :)Så vi får bare nyte det!

Mariane sa...

WOW.... Et fantastisk billede - ... Tak for at du viser det frem

Irén T. A. Færevaag sa...

Heisann!

Jeg nyter stadig vekk vinteren, spesielt slik som det er nå: Barfrost sol og såååå nydelig ute! :-)

Vakkert motiv, det er så en kan høre stillheten runge...

Riktig god helg!

Melusine sa...

Det er godt at våren er på vei!
Nydelig bilde, Petunia :)