torsdag 7. mars 2013

HIMMELSK # 127

4987378325_b77095bd20_b[1]Velkommen til ”Himmelsk”!!

Her er det hektiske tider med oppussing av kjøkken (les utskifting av hele kjøkkenet +++) og forberedelser til konfirmasjon i mai. Dagene går så fort unna… Dere får unnskylde meg for at jeg bruker et gammelt bilde. Litt artig historie til dette bildet som jeg tok i forbindelse med dette innlegget HER. Dere kan jo lese teksten under det samme bildet… Men det flaueste jeg har vært med på var for mange år siden.. Det var en så vakker og fin vårdag. Det meste av snøen var smeltet og det lille som lå igjen, holdt solen på å tine bort. Noen trekkfugler var kommet tilbake og de sang så flott da hunden min, Jack, og jeg var på vei opp på fjellet. Jeg følte virkelig at jeg boblet over av livsglede. På toppen tok følelsene helt overhånd og etter å ha kastet noen blikk rundt meg og konstatert at jeg var helt alene, skrek jeg ut et Ronja Røverdatter vårhyl av full hals….

- Ja, det var jo vakkert, hørte jeg en mannstemme si rett nedenfor meg. - Prøver du å skremme vekk alle trekkfuglene???

Jeg hadde ikke sett han der han satt og spiste nisten sin i en liten rest av en snøskavl rett nedenfor meg..Dere aner ikke hvor flau jeg ble! Men mannen var hyggelig nok han og jeg ble bedt på en kopp kaffe som han hadde med seg. Jeg fikk forklart han det med Ronjas vårhyl også, men jeg vet ikke helt om han forstod hva jeg mente…Så glad og så fri

“Danser mot vår”

15 kommentarer:

HansHB sa...

Herlig bilde og morsom historie, både i dette innlegget og i det gamle!

Lykke til med oppussing og konfirmasjon!

Steffi sa...

Great photo,Petunia!Have a nice day!

Klestrollet sa...

Hi,hi,hi, herlig!!! Gode Ronjahyl hører våren til!! Ha en god dag!

Linda sa...

Nydelig bilde, gleder meg til jeg kan danse mot vår ;)
Ha en kjempe fin dag, klem fra Linda :)

maj sa...

HA,ha,ha....så herlig historie og Ronja-hyl!! Veldig bra!!
Takk for en god start på dagen!!
Ønsker deg en fin dag:)) Klem

AnneKa sa...

Fin historie, kan tro den mannen ble litt overgitt :D Har lyst å hyle litt selv men det er mest pga snø og vind, vil ha vår nå !!!! Ha en fin dag !!

Annemor sa...

Våren trenger mange Ronjahyl.
Og lykke til med oppussing og konfirmasjon.
Mormor

Leonora sa...

Hehe ja det var nok ikke mindre enn veldig flaut kan jeg tenke meg :-) Jeg liker disse frihetsbildene dine, så jeg ser de gjerne flere ganger jeg. Kanskje feil å si kos deg med helgen denne uken, med kjøkkenbyttet og alt det fører med seg :-)

Malys krok sa...

Ja husker det hylet! Har faktisk tenkt på det mange ganger og ledd litt for meg selv! Flott er bildet!
-Margit-

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Herlig med slike positive hyl! For tida kan jeg bare "breke". Forkjølelsen kasta seg på meg på søndag. Gleder meg til å kunne ta våryrhylet!!!
Ha fine dager alle sammen ;:OD)

Wenche sa...

Hihi, artig..godt det ikke er bare meg som kommer i lett pinlige situasjoner ;0)

Norma Ruttan sa...

I have a photo of my oldest granddaughter similar to yours in that she was standing on a mountain in New Zealand with her arms open wide. I pictured her (and you) welcoming the world to be embraced in her love.

Laura sa...

beautiful photo... it makes me think of freedom. Good luck with everything:-)

Gemma Wiseman sa...

A wonderful sense of happiness in this photo! Great view from up high!

Ranten sa...

Flott bilde og herlig fortelling :) Det er jo våren det da :) Akkurat sånn er det!