torsdag 14. mars 2013

HIMMELSK # 128

4987378325_b77095bd20_b[1]Jeg vet ikke hvordan det står til på din kant i landet, eller der ute i verden, men her hos meg er det vinter igjen. Det hjalp ikke å danse mot vår (se forrige Himmelske innlegg). Mandag morgen var det minus 10, tirsdag våknet vi til melisdryss og et par kuldegrader. Onsdag var det nede på 7 minus og slik ser det ut som denne uken skal fortsette. Våren sitter nok værfast etter annet sted, men jeg håper den kommer snart… Veldig snart!

Nymalt 2Bildet mitt denne gangen er gammelt, men jeg tok det med siden jeg er i “oppussing modus”. Det er tatt for noen år siden da jeg beiset huset blått. Litt leking i ”paint” og jeg maler også himmelen blå! Er litt stolt av meg selv her må jeg si! Ikke for redigeringen altså! Nei, for jeg er ikke særlig tøff i høyden, men her står jeg på stilas og beiser 7 meter over bakken og på det høyeste på huset, ja der måtte i tillegg stå på en garndintrapp for å rekke helt opp!! Malekost i den ene hånden. Et fast grep om rekkverket med den andre, men jeg er der oppe og gjør jobben!!!!

Ha en strålende torsdag alle sammen!

17 kommentarer:

HansHB sa...

Tøft bilde, stilig modell!

Joda, også her har vi fått vinterforhold. I går var det -16!
I dag starter dagen med -14!
Ikke bra!
Ønsker deg en flott dag, du spreke morgenfugl!

Steffi sa...

Very beautiful photo,Petunia!Have a nice day!

Malys krok sa...

Det var tøft gjort!
Vinter og snø i nord også!
-Margit-

Wenche sa...

Tøffing :0) Veldig stilig kunst og bilde ;0)

Randi sa...

Även här har vi riktig vinter och det fortsätter tyvärr.
Hoppas vi snart ser vårens ankomst!
Önskar dig en skön dag i alla fall!

Annemor sa...

Skikkelig tøft gjort. Jeg er heller ikke glad for "høyt", så du har min beundring.
Flott bilde.
Mormor

Leonora sa...

En tøffing er du visst :-) Her danser vi heller ikke mot vår - ull og dun er funnet frem igjen for kuldegradene er tosifret. Men solen skinner - og den varmer - så det kan ikke være lenge til vår nå :-) God helg Petunia!

Karen sa...

I don't like heights much either, good for you! I love the smiley face.

egedenne sa...

Jeg har ikke sett ut vinduene idag så jeg vet ikke ;) Ikke regn ihvertfall :)

Ranten sa...

Ja akkurat nå er himmelen ikke blå, og jeg kan se at det snør over Askøy. Dog, vi har hatt fint vær med sol på og kan nesten tilgi værgudene at de er gniten på varmegradene. Flink pike i toppen av stigen! Jeg kjenner følesen :)

lirosa sa...

For et herlig bilde:-)

Hilda R.B sa...

Tøffingen! Likte bildet med den flotte behandlingen. God helg!
Hilda

Norma Ruttan sa...

bravo! I'm not sure that I could do that task that high up!

Gemma Wiseman sa...

Such a wonderful photo! No way would I be up high on scaffolding doing that! You have my admiration!

Nissemann sa...

Fantastisk kult bilde! :) Hvis jeg hadde hatt et bedre kamera, hadde jeg kanskje fått et godt bilde av 23 ravner over Livarden i går kveld. Men det har jeg ikke, så bildet ligger bare på netthinnen... :)

naturglede/Randi Lind sa...

Kult bilde ble det! Det fikk meg til å smile her gitt. Ja, vinteren holder sitt faste grep her også. Vi har melom ti og femten blå hver morgen. Men sånn er det, snart kommer nok våren for fullt hos oss begge. God helg!

Bi Ti sa...

Thank you for the lovely party :)