torsdag 21. mars 2013

HIMMELSK # 129

4987378325_b77095bd20_b[1]Jeg er rimelig sliten for tiden, så hadde jeg ikke lagt inn en påminnelse på kalanderen på mobilen, så tror jeg  faktisk at jeg hadde glemt hele fotoutfordringen denne uken. Det går i oppussing og når formen ikke er helt topp, så går det litt på sparebluss. Men mobilen min pep og jeg grep PCen og jammen ble det himmelsk denne uken også! Det er bare til å henge seg på!!!Himmelsk 129

Bildet mitt denne uken er også hentet i fotoakrivet (kjekt å ha!). Det er tatt like før jul i fjor og det var ikke ment som noe julekort selv om det kan se slik ut!! Skulpuren heter “Møteplassen” og er lager av den svenske kunstneren Ernst Billgren. Den er syv meter høy og er laget i teglstein og bronse. Byggverket er omringet av vann. Jeg aner ikke hva det egentlig skal forestille, men det var et fint blikkfang en kald desember kveld. Jeg husker jeg fikk veldig lyst på pepperkaker da jeg tok bildet!! Du finner skulpturen utenfor Telenor sitt bygg på Kokstad (Bergen).

13 kommentarer:

HansHB sa...

God morgen til deg.
Flott innlegg! Her føles det som "juletider" med temp rundt -10 hver morgen i snart ei uke nå!
I dag er det -12 her, blå himmel og sol.
Likevel ønsker jeg meg mer vårlige værforhold!
Ønsker deg en super torsdag! Snart er det påskeferie, og da kommer jo all snøen til nytte likevel...

Med kjæleik til livet sa...

koselig - som alltid her ;)

no vil vi ha vår - men enda er det snø og kuldegrader som teller - iallefall her på fjellet ;))

smil - monika

Tina´s PicStory sa...

great shot! thanx for hosting petunia :)

Steffi sa...

Very beautiful photo,Petunia!Thank you for it!

Fru Perez sa...

Nydelig bilde! :)

lirosa sa...

Flink du er:-)
-litt sånn også her men uten mobilpip Ha en fin dag:-)

Birgitte sa...

Et meget fint indlæg, det ser meget hyggeligt ud :-)

Randi sa...

Så stämningsfullt och vackert!

Anki-itte sa...

Ja, nog liknar det ett pepparkakshus.

Unn sa...

For et flott bilde sier nå jeg. Magisk! Koselig her inne hos deg,
og mange koselige bloggere her og lekre bilder. Jeg er blitt glad i foto og ønsker å bli bedre. Dette er jo så gøy! God helg til deg!

Gemma Wiseman sa...

Magical night light! The dark sky makes a wonderful contrast with the beautiful night colours!

Ranten sa...

Ja den er vel ganske spesiell den skulpturen? Jeg har aldri fått kikket skikkelig på den siden den alltid passeres med bil på vei til eller fra flyplassen :)Fint bilde!

Norma Ruttan sa...

It looks like something from a fairy tale. so magical!